دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد

  • کد خبر: ۲۲۷۱۴۲
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
  • ۱
پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد
بررسی شرایط اقتصاد کلان کشور، علت حال‌وروز فعلی بورس تهران را مشخص می‌کند. این درحالی است که افراد معتقدند قیمت‌ها در سطوح ارزنده‌ای قرار گرفته است و جای بیشتری برای نزول وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، باوجوداین، سهام‌داران شاهد ادامه نوار سرخ‌فام روز‌های معاملاتی هستند. پیش‌بینی بورس شنبه چه نکاتی را از تالار شیشه‌ای در بر دارد؟

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۵ درصدی، معادل ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۲ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۴۶ درصدی (معادل سه هزار و ۳۹۷ واحد) در پله ۷۳۷ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، سه هزار و ۱۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را هم ۶.۷ میلیارد برگه سهم ثبت کرد. 

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز، از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس، از خروج ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومانی پول حقیقی از سهام حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش‌بینی بورس شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ 

صحبت در رابطه با بازار سهام، به واسطه شرایطی که برای سهام‌داران و سرمایه‌گذاران ایجاد شده است، نه برای کارشناسان و نه برای اهالی تالار شیشه‌ای، ساده نیست. توالی نقشه سرخ‌فام بازار سهام، طی ده روز معاملاتی گذشته، تجربه‌ای فرسایشی را به سهام‌داران تحمیل کرده است. 

پس از محدود‌ساختن دامنه نوسان طی هفته‌های گذشته، ارزش معاملات سهام و حق‌تقدم‌ها، مجدداً به زیر سطح سه هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین جریان ورود پول که در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه مثبت شده بود، دوباره به سمت منفی چرخیده است.

پس از سقوط نماگر‌های سهامی در مرداد ۱۳۹۹، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و همچنین هفته‌های آغازین سال ۱۴۰۲، اعتماد از‌دست‌رفته سهام‌داران در مسیر بازگشت قرار گرفته بود. در نتیجه همین امر، سقف تاریخی شاخص کل در محدوده دو میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی ثبت شد. باوجوداین، باری دیگر تخلفی آشکار، کام سهام‌داران را تلخ کرد تا کدورت‌های سابق احیا شود.

نشانگر‌های بازار نظیر ارزش و حجم معاملات، تعداد کد‌های فعال در بازار سهام و... نشان از آن دارند که بی‌اعتمادی سهام‌داران خرد، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که مانع از بازگشت روند صعودی به آن شده است.

در این بین، پارامتر‌های دیگری نظیر سیاست‌های دولت و بانک مرکزی در قبال اقتصاد کلان کشور ازجمله رویکرد دولت در مواجهه با نرخ ارز نیما و مقوله نرخ بهره، مهم‌ترین دلایل بی‌رمقی بازار این روز‌ها را تشکیل می‌دهند.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دولت فعلی در سال پایانی خود قرار دارد، هدف ذهنی خود یعنی کاهش نرخ ارز و تورم را در اولویت قرار دهد. از همین رو، برحسب تجربه، به نظر می‌رسد تقابل کسری بودجه‌ای که دولت رو‌به‌روی خود می‌بیند، با هدفی که دنبال می‌کند، تاثیر منفی را برای بورس تهران در پی داشته باشد.

در این سناریو، دولت مجبور خواهد شد تخصیص ارز نیمایی به کالا‌ها را ادامه دهد. این موضوع به معنی تداوم کنترل نرخ نیمایی دلار است. در سوی دیگر، دولت با هدف کندکردن گردش پول در بازارها، استراتژی تثبیت یا حتی افزایش نرخ بهره را به کار خواهد بست.

این موارد، مهم‌ترین دلایلی است که جانی در کالبد بازار سهام باقی نگذاشته است. از این رو، به نظر نمی‌رسد تا زمانی که متغیر‌های بنیادین بازار اصلاح شوند، سرمایه‌گذاران در مقیاس بزرگ، به سمت سرمایه‌گذاری در بورس تهران اقبال نشان دهند.

باوجوداین، باید توجه داشت بسیاری از تابلو‌های بورس تهران در قیمت‌های ارزنده‌ای قرار دارند؛ اما گاهی میان ارزندگی و مقبولیت، فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد. فاصله‌ای که پیمایش آن تنها با ابزاری که در دست دولت‌مردان قرار دارد، ممکن خواهد بود. 

در راستای پیش‌بینی بورس شنبه، می‌توان انتظار داشت جریان معاملات با وزن بیشتر فروشندگان ادامه یابد و ارزش معاملات نیز کمی بالاتر از میانگین هفته گذشته قرار گیرد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
0
0
اکثر نمادها طی ۱۰ روز گذشته به اندازه یک سال منفی شدند از این بیشتر دیگه بی انصافیه که دولتمردان فکری به حال وروز اشفته بورس نکنند واقعا باید سرشون رو از خجالتی مانند کبک داخل برف فروببرند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->